Kläder, kläder och åter kläder.
Jag vill köpa nytt!!!

Tyvärr finns det inga pengar kvar till att shoppa loss denna månad, men ack så sugen jag är.

När vi var i USA blev jag så fascinerad över hur många klädbutiker inredde.

Ibland kan jag hitta ett plagg som jag gillar och tänka, men vad ska jag ha till detta? Och ändå gå ut tomhänt fast jag gillade det.

Men i USA kunde jag komma in i butiker med klara outfit hängandes!!!
T-shirt, cardigan/jacka skarf och byxor var ihopsatt som inspiration vid varje ställning och vid den ställningenfanns alla plaggen redo att bara packas ner för att köpas som hel outfit. Inget letande, smidigt som tusan.

Självklart ville man inte alltid ha just det som de hade hängt fram men det skapade inspiration och väckte idéer. Men nu blir väl alla modelejon galna där ute å tycker att detta är crazy eftersom de antagligen är duktiga på att mixa och matcha på egen hand. Men jag då som inte är det, blev sjukt glad över att kläder jag aldrig ens skulle kollat på innan var riktigt snygga med bara nån skarf eller stort halsband till. Minns att jag vill ta med mig en hel butik hem :)

Detta måste ju vara en affärsidé i Sverige med. Vi ruggugglor kanske skulle bli mer som modelejonen och shoppar mer om vi fick mer outfit inspiration inne i affärerna och att när man väl hittat det man vill ha, slippa leta som en tok.

Affärsidé... Kan man ta "sverigepatent" på det så jag blir rik och kan köpa lite nya kläder??? Haha försöka duger ju.

Pusshej!

Inspiration...



1 kommentarer

Pammis

08 Feb 2013 23:28

Håller med du! Jag är likadan. Puss fina!

Kommentera

Publiceras ej