Med skräckblandad förtjusning packade jag bilen full med alla tänkbara "bra att ha saker" inför kommande året i Tyskland. Sommarkläder, vinterkläder, vår, höst, myskläder, finkläder, hästkläder, tandborste, dator, ja you name it. Allt skulle ju med i min lilla bom bom Volvo.

Tack vare pappas hej då/lycka till present, en fin fin GPS med Europa kartor lyckades jag komma rätt på momangen! Well Done linut! 
Sen att jag måste sett ut som den mest borttappade människan i världen när jag skulle åka färja Sverige -Danmark och inte fatta nått är en annan sak. Tur det fanns ett medelålderspar som såg världsvana ut, de tog jag rygg på och lekte härnapa, funka fin fint så till färjan mellan Danmark- Tyskland var ju även jag världsvan haha follow me! 

Väl i Menslage (den lilla pytteplutt byn där jag bor) mötte jag upp Lovisa och hennes chef Christine, kändes som hemma direkt, vi pratar ju alla svenska. Super fin, stor, lägenhet och om man håller dörren till toan stängd så luktar den tom gott, Jag MÅSTE prata med ägarna å säga att det är fel på avloppet... Men de snackar bara tyska... 





Kommentera

Publiceras ej