Man kan säga att jag har två chefer, Mr.Ramsbrock som äger hela hästimperiet och Hermann Burger som bossar över dressyrstallen. 

Just denna vecka när jag skulle börja så var de båda i Falsterbo där Hermann kvalat in en svenskägd 5 åring. Med andra ord förvirrad svenska som inte riktigt vet vad hon ska göra mitt i landet "Only speak german"

Har haft turen att träffa Agnes här nere, super gullig svenska, som  pratar tyska och fått agera tolk. Stackarn har haft mig hängandes som en svans efter sig hela veckan men tur var väl de annars hade jag nog gjort allt bakovänt uppåner å helt fel. 
Sitta upp i stallgången?!? Nej de hade inte uppskattats på Strömsholm haha kan se mig själv sitta upp i vita skritta och trava fram och tillbaka på den nykrattade spångången för att sen ropa "fri dörr" å knata ut på stallplan haha

Eftersom Hermann varit på vift har jag fått hålla igång hans hästar... OMG vilka fina hästar. Men fan så svårt att hitta knapparna. Tre är redan färdig kvalade till bundeschampionaten och två är utbildade upp till GP. Det rör sig liiiiiiiiite mer under sadeln än vad jag är van vid. Första två dagarna svajade jag mest runt medans en av beridarna sa mer fram och rama in! De har jag nog aldrig hört förut (host- lussan- host -Lars)  men i slutet av veckan funkade det bättre och jag kände mig aningens mer varm i kläderna. 


På Fredagen dök Hermann upp och jag fick fortsätta rida hans hästar tillsammans med honom, summan av kardemumman, rid mer fram, håll skänklarna intill och rama in yttersidan. Hum... Måste ta tag i det där, verkar vara nått återkommande haha tur han inte såg mig rida för två år sedan när mina skänklar stod rakt ut. 


På lördagen var det dags för eldprov.
KUNDER
huxflux så skulle jag visa en häst för kunder, aldrig suttit på hästen, visste knappt hur gammal den var, men visas skulle den göra. Åter igen glad över att ha Agnes här som fick översätta och förklara vad som skulle göras haha överlevde det med och chefen var nöjd *kunde andas ut*


Har vilket fall som helst hamnat på ett fantastiskt ställe med underbara människor, bra ridning och fantastiska hästar!!! Allt om att det ska vara hemskt i Tyskland vet jag inget om... Än så länge 😊
Nu måste jag bara lära mig tyska så jag slipper missförstå var och varannan mening.😜 






Kommentera

Publiceras ej