Ja för första gången sen jag kom hit har jag haft på mig andra kläder än stallkläder eller pyjamas :)

Avslutade denna lördag med grillkväll och vin, klockan är redan elva och snart är det åter igen dags för stalltjänst då en ny dag på strömsholm börjar :)

Skrutten gjorde sitt första försök i skritten igår... big misstake!
Det resulterade i att han numera inte har några bakskor i över huvudtaget, suck.
Men vem vet om jag provar tillräckligt många gånger kanske det kommer gå bra så småning om.
Bättre gick det med en fem åring jag rider han fick en knuff i rumpan sen var det klart, cool som få, önskar skrutten kunde vara likadan, men jag får nog bara finna mig i att han alltid kommer se spöken som inte jag ser.

Men i morgon ska jag rida skrutten i ridhuset och försöka få ordning på rakriktningen och lösgjordheten, fick massa inspiration av Camilla idag när vi red tillsammans och det ska bli kul att ha henne att bolla under året.
Sen när skrutten och resten av hästarna är rastade tänkte hon och jag kolla över tävlingsplaneringen för hösten :)

Här händer det grejer, tjooohooo!!!


1 kommentarer

Natalie

04 Aug 2013 10:37

Åh vad roligt att du kommit på plats och att det verkar funka (ja bortsett från Skrutten i skrittmaskinen då) och bra jobbat med uppdateringen här :) Ta hand om dig! <3

Kommentera

Publiceras ej