I juli 2004 träffade jag en fantastisk människa som skulle visa sig vara mannen i mitt liv. Emil <3
Efter en strulig vår där jag gärna hade kastat in handduken flera gånger, kom han som vind och tog mig bort från allt elände som varit. Jag såg en ljus framtid.
 
Den 14 juli 2004 blev det officielt vi. Jag kommer ihåg hur jag stod i fönstret på pomonagatan i kristinehamn i nyköpta kläder och hade fjärilar i hela magen. Tänk, den där killen är här för att hämta upp mig, MIG!
Jag fick starka känslor för Emil ganska fort och ville gärna att han skulle få träffa alla mina vänner med en gång, ett godkännande från dom var ett måste.
 
2004 skulle bli det bästa året ever, underbara vänner att hänga med hela sommaren, fylla 18 år, hittat drömmannen, vad kunde gå fel?
 

 
Carro, alias "PP" partypingla, militären, rumpnisse ja, kärtbarn har många namn,
är nog den mest ärliga vännen jag någonsin kommer att få.
Hon behövde inte säga när hon tyckte något var fel, man såg det på henne. hon hade en blick som inte gick att misstolka. Ett himlande och en sen en blick bort betydde "du är knäpp, heller jag tycker inte alls som du".
Då var det bara att konfrontera... om man ville veta svaret!
 
Carro sa till mig vid ett tillfälle.
"Lina, du är inte som alla andra. Antingen älskar man dig... eller så hatar man dig. Å vet du vad jag älskar dig!"
Dom orden kommer jag alltid bära med mig, för om jag är mig själv och personen jag möter inte gillar det, kommer det aldrig bli en riktig vän iaf och då kan det kvitta.
 
Jag kan än idag skratta åt minnen där jag ser henne snubbla runt i fjortisfylla gjord på ett 6 pack 3,5 och fnissandes säga att hon nog är liiite full :)
Hur hon jag och Helene utklädda till rosa "grünet" sjunger bäbis bäbis för hela djurgårdsskolan, eller att hon när hon flyttade till kristinehamn och såg ut som en rädd liten fågelunge med rådjursögon :) Carro rädd? haha

Så många fina minnen vi har, önskar att det blev fler.
 


Mardrömmen.
-Emil du bara måste träffa Carro, hon är en liten charktant på MAXI i sommar :)
Vi åker dit!
Men Carro jobbade inte den dagen.
-Äsch då får träffa henne en annan dag, du kommer älska henne.
Så blev det aldrig...
 
 
2004-07-19
Jag Natalie och Helene satt uppe på kungsgårdvägen för att kolla på film.
Jag ringer Carro för att fråga om hon vill vara med.
Inget svar.
Ringer hem till henne och Agneta svarar.
-Är Carro hemma?
-Nej jag tror hon är ute en sväng, det ser mörkt ut där ute, prova mobilen.
-Okej.Hej då!

Varför i helvete sa jag inte att jag redan provat mobilen och att hon inte svarat. Varför i helvete bad jag inte Agneta gå ut till Carros lilla stuga och säga att jag var i telefonen. Kanske var hon där ute ändå, kanske om jag hade övertalat henne att komma till Helene, då kanske saker varit annorlunda.. Kanske.

2004-07-20
Mamma och jag är på stan, Lindex för att var exakt. Jag får ett telefonsamtal från en hysterisk Pamira.
-Lina, jag är på MAXI dom säger att Carro har dött, att hon tagit livet av sig. Säg att det är inte sant!
Jag minns så väl att jag nästan skrattade, Carro tagit livet av sig! Vad är det för jävla idiot som sprider sånna rykten. Den måste ju vara helt störd.
-Lugn pamira, klart hon inte har det. Jag ska ringa henne så kan jag ringa upp dig sen Hej då.
Lugn som en filbunke, de var ju ändå inte sant.

Ingen svarade på Carros mobil.
Jag ringde hem till henne och hennes lillebror Robin svarade.
Där efter är det svart.


 
Året 2004 skulle bli ett fantastiskt år, men blev i stället blev det år jag miste en av mina bästa vänner.

Igår var det åtta år sedan du lämnade oss Carro.
Jag kommer nog aldrig förlåta dig för den sorg du utsatt mig, din familj och vänner för.
men jag kommer aldrig sluta älska dig, sakna dig och önska att allt bara är en mardröm och att du står här vid min dörr med dig finurliga smile!
Det är nog inte bara jag säger det, men du var verkligen speciell, unik. En riktig vän!
 


Caroline Sofia von Wolffersdorff 1986-04-15 ~ 2004-07-20  ♥

It's kinda hard with you not around
Know you in heaven smilin down
Watchin us while we pray for you
Every day we pray for you
Til the day we meet again
In my heart is where I'll keep you friend ♥

4 kommentarer

Vicki

21 Jul 2012 18:16

Urs :( ingen så nära som jag känner har gjort så... Fruktansvärt :( jag kommer inte ihåg henne... Fick ni veta varför?

Vicki

21 Jul 2012 18:16

Urs :( ingen så nära som jag känner har gjort så... Fruktansvärt :( jag kommer inte ihåg henne... Fick ni veta varför?

pammis

06 Aug 2012 22:52

Läser ikapp lite bloggar och gråter... Minns oxå den dagen, ibland allt för väl. Minns tillochmed vart jag stod när jag ringde dig. Minns ditt skrik när du ringde upp mig, minns vem och hur bomben släpptes innan jag ringde dig. Tänker ibland på vilket hemskt sätt du "fick reda" på det av mig, men jag tänkte att om någon vet om det är sant så är det du. <3 i minnet lever hon kvar, i allra högst grad.

pammis

06 Aug 2012 22:53

Läser ikapp lite bloggar och gråter... Minns oxå den dagen, ibland allt för väl. Minns tillochmed vart jag stod när jag ringde dig. Minns ditt skrik när du ringde upp mig, minns vem och hur bomben släpptes innan jag ringde dig. Tänker ibland på vilket hemskt sätt du "fick reda" på det av mig, men jag tänkte att om någon vet om det är sant så är det du. <3 i minnet lever hon kvar, i allra högst grad.

Kommentera

Publiceras ej