Jag är en glad amatör när det gäller fälttävlan, men en glad sådan. Lördag-söndag spenderade jag som controller på Styringes fälttävlan. Det är faktiskt inte det roligaste jobbet i världen att sitta instängd i ett hörn med full fokus på säkerhet, all radiokommunikation, hinderdomare och ryttare istället för att vara ute och se allt live. Men vad gör man inte för sporten? Jag vill kunna tävla fälttävlan och för att jag ska kunna tävla krävs det att andra gör som jag... Ställer upp som funktionärer för att vi älskar vår sport! Denna dag har nästan varit för mycket för mitt arma hjärta. Fälttävlan när det är som bäst OS!!! Vilka duktiga svenska ekipage vi har just nu! Har suttit tårögd när en efter en gått in i mål felfria på hinder! Helt otroligt! Imorn avgörs allt, håll nu tummarna för att Saras resultat består! Och att wega går igenom besiktningen!!! Att hoppa utan skor är inte alltid att föredra... Sen får vi givetvis hålla tummarna för alla de andra oxå så att Sverige kan knipa till sig en lag medalj nu när de är så nära!

Kommentera

Publiceras ej