Aldrig har jag väl skämts så förbannat över ett par borttappade nycklar.
Jobbets nycklar, NYA jobbets nycklar, efter bara någon vecka som anställd...
PINSAMT!


Kul å ringa till chefen... "Du vet den där nyckeln som jag för allt i världen inte fick tappa bort... Dom har jag tappat bort..."


Fy fan.
Jag och Emil vände ut och in på hela lägenheten, kollade alla fickor på ALLA jackor (även de jag inte använt) tvättkorgen och alla dennes innehåll genomsöktes utan lycka. Bilen kollades under lupp men ändå ingen nyckel.

Pratar med chefen igen.,.
Alltså jag hittar den INGENSTANS!!
"Kanske har jag tappat den på jobbet, utomhus, på parkeringen, sen kom snön... Och nu är det plogat..."

"Slarv lina, för fan håll ordning på grejerna"
Plötsligt händer det, efter en veckas letande stod jag redo för att åka till jobbet även denna gång utan nycklar. Jag tänker för mig själv
"vart i helvete kan nyckeln vara?? Enda stället jag inte tittat på är ju luvan på jackan jag hade, haha som om den skulle vara i luvan!?! Haha...Luvan lixom..."

Tror ni inte nycke fan låg just där, i LUVAN!!
Stack ner min hand i luvan likt en trollkarl sticker ner sin hand i sin trollerihatten och vips i stället för en vit kanin hoppade nycklarna fram!
Vilken Lycka!!!

Smsade chefen direkt.
" My keys are back!"

Nu mera hänger ett skrikit nyckelband på nyckelknippan och jag vågar knappt lämna den ur sikte. Finns det sökare att koppla till nycklar? En sån skulle jag behöva i så fall :)

4 kommentarer

josefin

01 Feb 2012 08:07

Finns sån man visslar på så piper den till svars ;)

lina

02 Feb 2012 22:59

hahaha de hade varit nått för mig det :)

Kicki

24 Mar 2012 08:29

"Nya jobbet"??? Vad har jag missat nu?

Kommentera

Publiceras ej