Trots förseningar och cirkus en timme för lång framridning har skrutten nu debuterat på hoppbanorna :)

Två rundor på 60 cm med 8 fel i varje känns ändå helt ok, haha travhoppa är inte hans grej... Och ibland blir det lite trångt på de relaterade avstånden så då kan man ju hoppa igenom hindren istället för över, smart va? Vad är det man brukar säga, över under eller igenom?!? I så fall klarade vi ju två av tre, över och i genom haha

Kan inte klandra honom om han var trött, jag har ju världens sämsta tidsuppfattning, en timmes snurrande innan start är ingen höjdare.
Jag är jätte nöjd med min lilla häst så om två veckor blir det nog ännu en trip till Kungsbacka :) har är ju faktiskt 5 år nu och stora killen ska iaf hoppa 1,10 innan årets slut. Vi amatörer skyndar långsamt men måste ändå ha mål.

SPR (skiten på ryggen) som påstår sig vara ryttare får dock bakläxa. Fy bubblan vad sämst jag är!!! Blir för fan nervös av att hoppa "träningstävling", pinsamt! slutade andas inne på banan, såg ut som en tomat i ansiktet och flåsade som en hund under högsommar värmen!! illa, nu ska det bli andra bullar. Löpträningen påbörjad och hoppträning inplanerat en dag i veckan fram över.
Tänk att idag var första gången jag "hopptävlade" sen maj 2010, hjälp! Det är längesen det, inte undra på att jag är ringrostig!

Men känner på mig att 2012 kommer bli ett toppen år, nytt jobb, ny inspiration och nya mål och utmaningar.
Det finns bara möjligheter inför detta år!

Kommentera

Publiceras ej