Ja, vi har ju alla mål här i livet, drömmar man vill ska gå i uppfyllelse.VIssa väntar på att drömmarna ska slå in medan vissa tar tag i saken och gör något för att förverkliga dom.

När jag var ca 18 år skrev jag ner saker som jag vill göra i mitt liv och då helst innan jag fyllt 30.
Jag har sparat listan och tittar på den då och då för att påminna mig själv om vad jag en gång ville, för att inte tappa bort mig på vägen och för att se vad jag faktiskt lyckats förverkliga!

Det handlade om allt från att flytta hemmifrån, bo i en annna stad, jobba med hästar till att våga hopptävla 1,10.
Det handlade om livsmål och drömmar till prestationsmål inom ridningen.

När jag nu ser på listan har jag faktiskt inte så många saker kvar att "bocka av" :)
Den senaste i raden att bocka av var "Skaffa BE-körkort"

Det kanske inte låter som ett så stort projekt, "de e väl bara att ta det?"
Men för mig är det en jätte grej. bara tanken av att plugga, skriva prov och bli bedömd vid en uppkörning ger mig svår prestationångest, huvudvärk och tankar om att dra en filt över huvudet och aldrig mer titta fram igen.

Men nu har jag gjort det! Jag har klarat de! Jag kan tom skratta lite åt att jag faktiskt kuggade på teorin första gången. Mitt första underkända prov någonsin i hela mitt liv.
Jag bokade min första teoriskrivning i sommras, men så fort jag tog fram böckerna kom ångesten... och pressen.
Jag har efter det bokat om provet ca 15 gånger var av en gång var för sent så jag fick betala en gång extra.
Men tillslut när jag ännu en gång tänkte boka om för att jag inte kände mig redo sa Emil till mig att "nej nu går du iväg, skitsamma om du misslyckas denna gång, då beställer vi nytt prov igen nästa och nästa och nästa vecka tills du klarar det."
Så sagt å gjort jag gick dit utan att ens läst hela boken och missade med bara en poäng. (hade jag inte gått tillbaka och ändrat två frågor hade jag klarat det) och veckan där på klarade jag det med två poäng :)

Uppkörningen ska vi inte tala om vilken ångest jag hade inför... när jag skulle backa bilen till släpet skakade hela benet... Men jag fixade det!!! på första försöket fixade jag det och för mig betyder det så mycket att äntligen få lyckas!! Jag följde mina mål och drömmar!
A dream came true, but I've got many left...

Ännu ett äventyr står bakom knuten och när allt är klart så kommer jag avslöja mer :)

LOVE /Lina

1 kommentarer

Mallamousan

17 Dec 2012 08:29

Heja, heja Lina!!!

Hoppas få se dig i jul!

Kommentera

Publiceras ej