När jag jobbade som ridlärare brann jag verkligen för det, älskade att träffa alla elever och hästar varje dag. Framför allt älskade jag att se ungdomarna på ridskolan utvecklas som personer, ledare och ryttare. Jag ville så mycket på jobbet att jag kunde gå genom eld för att få förändra och förbättra.
Nu i efterhand kan jag se att jag inte alltid gjorde på rätt sätt för att få ut det bästa av verksamheten, även om det var det som var min tanke.

Att sluta som ridlärare var mitt lättaste och svåraste beslut här i livet. Men klyschigt som det låter var det nog meningen att det skulle bli så här.

Älskar mitt nya jobb, trodde aldrig att jag skulle säga det men jag gör verkligen det. Jag har och fortsätter att lära mig så mycket om mig själv. Jag utvecklas som människa vilket känns otroligt.
Att få ha arbetskamrater att verkligen "jobba" med är något helt nytt för mig. Här jobbar vi tillsammans och vi utnyttjar varandras kompetenser för att kunna få en så bra verksamhet som möjligt. Vi jobbar för att eleverna ska må bra och kunna utvecklas. Alla funkar inte med alla människor. Men alla funkar med någon, Ibland måste man släppa nån elev och ta åt sig någon annan mer. Men det känns skönt att veta att den man tappar hämtar någon annan upp. Vi är alla som jobbar ihop bra på olika saker och duktiga på att utnyttja det.

Jag har under detta år lärt mig att man måste inte vara bäst på allt, man måste inte göra allt själv för att saker ska bli bra och framför allt måste inte mitt sätt alltid vara det bästa :)
Det kan bli jäkligt bra ändå!

Min anställning slutar vid jul med chans för förlängning till juni, men sen står jag utan jobb igen om ingen säger upp sig.
Så tankarna snurrar redan nu vad jag ska göra sen...
Så har ni några förslag mottages det hjärtligt :)


Nu blir det stallet en sväng för att sen sticka till jobbet. Tisdagar är "frikväll" på jobbet = inget planerat, vilket ofta slutar i att man slappar i soffan och kollar på film med ett gäng härliga tonåringar.


Tuffa dagar på jobbet, baka chokladkakor, spela kort och gräva grävmaskin ;)



Kommentera

Publiceras ej