Nu börjar det dra ihop sig. 
Lagomt tills att jag lyckads varva ner och njuta av ledigheten ska jag snurra upp hjulet och åka tillbaka till strömsholm. På torsdag är det dags att återvända till ridsportens mekka, mitt andra hem. 
 
Är lite nervös. Vet att jag kommer ha Mexx hela året, men vilka fler hästar jag ska rida har jag ingen aning om. Vill tro att jag får behålla några hästar från förra året, men jag vet inte. Det här är ju mitt "jobb" nu. På ett jobb kan det alltid ske förändringar, strömsholm är inget undantag, det är bara att gilla läget. Samtidigt är varje häst är en ny utmaning och en ny erfarenhet som förhoppningsvis gör mig till en bättre ryttare. 
 
 
Motivationen är på topp. 
Inför det kommande året ska jag göra vissa förändringar, som förhoppningsvis kommer leda till något bra. 

Efter att jag sett filmerna från föregående år inser jag att det är dags att ta tag i min sits, hand och hållning. 
Detta genom att medvetet sitta, stå och gå med bättre hållning
(ser ni mig vandra omkring som en hösäck, slå till mig!!)
Har även fått övningar på gymmet av min älskade som ska göra mig starkare i både bål, axlar och rygg.
 
Sen måste jag lära mig bli mjukare i handen, hitta den där käslan av att alltid rida med en skör sytråd i handen och framförallt, lära mig lätta av i lagom dos vid rätt tillfälle!
Lättare sagt än gjort, men jag tänker att om jag är medveten om problemet är det lättare att rätta till det :)

Sist men definitivt inte minst, ska jag ta börja jobba med mentalträning. 
Mitt egna huvud är min största fiende. Jag sätter upp så många egna mentala spärrar.
Rädslan att förlora tar över viljan att vinna. Det ska bort!!!
Fake it until you make it.
Är man inte bäst får man tala om det för sig själv tillräckligt många gånger tills man själv tror på det :) 
Lite som stig helmer "jag kan flyga, jag är inte rädd"
"Jag kan rida Intermediaire och jag kommer göra det bra"
 
Men jag är ju envis som en åsna, så det SKA gå! :D
 
RS Mexx sto född.2003 e.Rubinrot u.Mulberry u.e.Maistic-Maraton äg.Ridskolan Strömsholm AB
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej