Nästan alla mina grupper har varit ute i vårsolen hela veckan och jag har längtat efter att åka till dagstorp och få rida terräng och själv få lite sol på min bleka nuna och ha "tävlingsfika" mellan hoppning och terräng.

Men vad fick jag? Jo pissräng som trängde sig igenom både regnkläder och fleece. Hujeda mig. Inte nog med de, så blåste ta mig tusan halft orkan så att hindren på hoppbanan trilla till marken även om ingen häst ens var inne på banan, vem får 4fel då? arrangören?


Trots att jag hamnade på 23 plats är jag super nöjd med dagens insats. Dressyren gick åt pipsvängen, men efter att varit på 40 plats och sen kunna rida upp sig till en 23 plats genom att vara felfri i terrängen och NÄSTAN vara inom tiden kan jag inte vara annat än nöjd.

Men snacka om att jag var nervös idag, har sprungit på toa 711ggr, alla våra "problem hinder" fanns med på banan. Ringde Anne för att få tips från coachen :)
Men Bärra gick kalas bra, bjöd fint och tog tag i hindren själv. Så förbannat kul!!
Trappor gravar och nedhopp är nu mera lätt som en plätt och jag ska aldrig mer säga att vi har problem hinder :P

Nu blir det välförtjänt skönhetsömn. Natti natt.

Kommentera

Publiceras ej