Med denna älskade lilla ponny började jag min tävlingskarriär.
Björklids Medina, svartskäck sto född 1983-05-12, 105cm i mankhöjd och envisare än synden.


Ca.10 år sprang jag dressyrprogram hemma på mattan, på skolgården och på stallplanen. Fy vad hemskt om man inte kom i håg programmet!! Pinsamt!


Kvällen innan tävling såg jag till att mamma hade tvättat mina beiga "pull on" ridbyxor (vita hade vi inte råd med) och den beige matchande "skol" polon.
Där efter hängdes den gröna (!!) västen fram som skulle matcha min gröna ridhjälm (!! nr2).
Shortchapsen i mocka var renborstade och föregående årets skolskor som sedan blev stallsskor var tillputsade.

Så under programmet hade jag en beige/grön utstyrsel med två pippilotter ut genom hjälmen.
Medina gjorde inget jag bad om vilket resulterade i poängen 0 genom hela galoppprogrammet och en sista plats i resultatlistan varje gång.


Detta skulle nog kunna avskräcka vem som helst, men inte mig.
Nej jag fortsatte komma sist med ett leende på läpparna.
För vad gör det om man kommer sist, när man fått rida en extra dag på sin favorit ponny.

Skulle kunna tänka mig att hon fortfarande är i livet som 28årig grinkärring :)
Men antagligen lika söt än i dag.

Björklids Medina <3 


Nån från kristinehamn som råkar ha en bild på det lilla monsteret så får ni jätte gärna maila över det till mig. Tack!

1 kommentarer

Liza

25 Feb 2011 22:19

Hihi lilla Medina!!Men gud e hon vid livet än min lilla skötponny!!Försa o enda ja va skötare på:) Jag saknar verkligen den lilla envisa skiten <3

Om du lyckas få några bilder får du gärna skriva till mig o dela me dig av dem :)

Hoppas allt är bra med dig?! Tycker de e jätte kul att du lyckats & att de går så bra me ridningen & hästarna för dig!!

Kramar Liza

Kommentera

Publiceras ej