TILL LINA FRÅN TORSDAGSGRUPPEN 19.00


Med en bruten tummetott
Vilat har vår "lintott"
Från att hålla lektioner
För barn och seniorer

Men kan hon sluta rida då?
Nej sjukgymnasten får hitta på
En egen variat på förband
För på Linas ridiver läggs in band

Handen är numera bra
och vi slutar rida ju ida´
denna lilla gåva ifrån oss
blir till vår ridlärarboss

Med en smörja som kan reparera
Kommer läkningen accelerera
Ta nu hand om handen
Och skydda ledbanden

Tummen kommer bli som ny
och du slipper få huvudbry
Vita lögner till doktorn du slipper
Alla terränghinder du sedan klipper!

Lycka till i tävlingsvsängen
Vi andra ligger kvar i sängen!

Så himla roligt skrivet, får ett stort leende på läpparna varje gång jag läser det. Och handkrämen jag fick luktade mumma!

Sen att jag fått massa blommor, minst 5kg godis (och då överdriver jag inte), fina tekoppar, lövikts te, blåbärshonung, ljusstake, gosedjur och massa mer gör inte saken sämre :)
Jag älskar sommaravslutningar!

Men nu börjar jag nästan längta till hösten för att få träffa alla underbara elever igen!

1 kommentarer

sundinska

25 Jun 2010 10:52

Gulligt :) Roligt när man får uppskattning! Men tråkigt med Bärra.. :(

Jag hoppas att du får en trevlig Midsommar i allafall!

Kommentera

Publiceras ej