Har varit allt annat än vanlig.

Onsdagen blev hel skum.
Skulle ha inskrivning som vanligt kvart i sex, då kommer en av mina elever och säger "Lina, jag tror Sonette blöder i munnen..."
Då barn alltid överdriver så tänkte jag , jaja hon har väl problem med en tand eller så... visst! Öppnade munnen på den stackars ponnyn för att se att hennes halva tunge var av! Ett rejält jack som slutade med att jag fick panikringa in en vikare, tvinga Lollo att ha en extra lektion och låna ankans bil för att köra till djursjukhuset! Japp  de va min kväll det haha Tog över en timme att bara sy ihop tungan.
Tjejen som upptäckte blodet det va söt, "Lina, jag ska inte rida Sonette va?" haha nej tror inte att det är så lämpligt.

Sen har det gått miljonsteg framåt med Ettan. Skrittar och travar på volt och fyrkant på mina kommandon, äntligen. Lina står/går i mitten med lång longerlina för säkerhetsskull. Men jag tror hon är lika shockad som jag över vad duktig hon blivit. Kul med framsteg.


Tränade för Stefan Jansson igår igen, var lika nöjd denna gång som förra gången. Äntligen är det nån som skäller på min sits! Om jag ska vara ärlig så har nog ingen kommenterat min sists på så länge jag kan minnas, jo på talang till topp uttagningen. Känns härligt att bli påmind så att jag har något att förbättra. Bärra var nog inte lika nöjd med träningen, han undrade mest vart alla bommar och hinder var :)


Gårdagskvällen spenderades med darlingen, hemmagjord pizza och en flaska vin. När Emil sen skulle iväg och jobba somnade jag gott på soffan med Paddie på magen. Mys.

Nästa helg är det tävling igen, en vecka på mig att ladda till tusen. Ska försöka att slippa jumboplatsen denna gång med... dressyr är INTE vår grej, men jag kan ju önska.


Bärra och jag, Mimmi hade just fått sin systemkamera och tränade på att fota när jag red

Framhoppning för terrängen i gärds, Bärra när han är som lyckligast :)

Kommentera

Publiceras ej