Kommer så väl ihåg näre vi på mellanstadiet skulle börja äta lunch uppe i högstadiets matsal... läskigt! Alla stora vuxna nior var ju där. Hemska tanke om man dessutom skulle ta om och då skulle hamna mitt emellan två bjässar med moppemuch. Hujeda mig.

Sen när man själv va si så där 15år tyckte man ju att de där som gick på GYMNASIET var JÄTTE HÄFTIGA. Tänk så stora och vuxna de var! Häftigast av allt var ju att hänga på stan sent på kvällen och se alla stora som skulle till krogen. Coolt! Kunde stå en timme i flera minus bara för att vara utanför krogen när det stängde ,för att se när alla fulla människor kom ut, patetiskt!

Sen blev man själv gymnasie elev och fyllde 18. KROGEN! Det häftigaste av de häftigaste ställena, platsen alla snackade om! Tänk att där kom jag in,medans andra från skolan fick hänga utanför, moahaha tänk va kung man tyckte man var.


Till saken hör dock att någonstans här började den "coola" synen på älder personer ändras...


Minns så himla väl när jag var på Arena i karlstad som 18åring och såg ett gäng killar i 25års åldern stå och dansa på stora dansgolvet och tänkte :
Men blä va gamla dom är, fattar dom inte att de är för gamla för att hänga här?
Väx upp för fan!


Till detta här ju nu att jag själv snart är 25år och börjar inse att JAG är en av de där grabbarna på Arenas dansgolv... Känner mig inte en dag över 18 i sinnet men när jag blir omringad av den ena fjortisen efter den andra på krogen som skriker " Före jag ska ta studenten, fy fan va jag är bra" så spyr jag.
Är sanningen som sådan att jag börjar bli gammal på riktigt?


Här om dagen blev en av mina bästa vänner mamma till en liten son. Fick ett mms på den lilla gullungen. Men snacka om att jag är gammal nu när barndomsvännerna börjar skaffa familj.   Galet!
Till och med Lillsyrran är flera år före mig, med förlovning, hus, hund och unge har hon inte långt kvar till pension :P och då är jag fortfarande äldre i siffror...

Jag känner att jag är ganska nöjd med livet och den jag är, så jag tänket fortsätta rokkarumpa på bratt och bli fjortisfull då och då,  tills jag blir utsläng pga en övre åldersgräns. Så de så!


Grattis till bäbisen älsklings Pammis! Du kommer bli världens bästa mamma!
Och jag ska tvinga den lilla killen att bli ridgrabb! :)


Som sagt jag ska aldrig växa upp... haha Emil kommer bli såååå glad när han ser detta.

Kommentera

Publiceras ej